Цитата:
Допис від Lordi
Решился тонироваться. Т.к. у меня аквасильвер - хочу тонирнуться в зеленую тонировку. Подъехал к тонировщику на Гончара - примерили - классс!!! "Инфинити" рулит. Только меня предупредили - это зеркалка и она не проходит. Но по городу ездит дофига машин с такой же тонировкой. останавливал их на светофорах - уточнял - гайцы не трогают.
Вопрос: стоит ли тонировать в такую пленку задние боковые и стекло крышки багажника? Особенно. если езжу в Беларусь и планирую в Европу на авто???
|
Закон України «Про дорожній рух» + роз'яснення норм тонування
Основні нормативні документи, які регулюють дорожній рух - це Закон України «Про дорожній рух» і ПДР України. В
правилах дорожнього руху України у пункті 31 «Технічний стан транспортних засобів і їхнє оснащення», у підпункті 31.4. сказано:
«Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам:
...
31.4.7... в) встановлено на скло додаткові предмети або нанесено покриття, які обмежують оглядовість з місця водія, і погіршують його прозорість.
Примітка. На верхній частині вітрового скла автомобілів і автобусів можуть бути прикріплені прозорі кольорові плівки. Дозволяється застосовувати
тоновані стекла (крім дзеркальних), світлопропускання яких відповідає вимогам ГОСТ 5727-88. Дозволяється застосовувати занавіски на бокових вікнах автобусів;».
Таким чином, саме
ГОСТ 5727-88 регулює ступінь затемнення стекол автомобіля (див. рис. 1). Які ж вимоги пред'являє цей ГОСТ? Відповідно до пункту 2.2.4 цього ГОСТу: Світлопропускання стекол, що забезпечують видимість для водія, повинне бути не менш:
75% - для вітрових* стекол;
70% - для стекол, що не є вітровими, вхідних у нормативне поле огляду П (рис. 2), що визначає передню оглядовість**.
Світлопропускання інших невітрових стекол не нормується. Стекла зі світлопропусканням менше 70% додатково маркіруються знаком V. Вітрові стекла, пофарбовані в масі й тоновані, не повинні спотворювати правильне сприйняття білого, жовтого, червоного, зеленого й блакитного кольорів.
* - вітрові стекла - це стекла, що застосовуються для засклення переднього прорізу транспортних засобів (згідно ГОСТ 5727-88, додаток 2);
** - передня оглядовість це оглядовість через переднє і бокові вікна кабіни, що обмежена полем зору водія, рівним 180° в горизонтальній площині, при напрямку лінії погляду з місця водія паралельно середній продольній площині АТС (ГОСТ 5727-88, додаток 2).
Рисунок 1. Тонування автомобілів: правила і норми
Рисунок 2. Розташування нормативних зон А і В переднього вікна і нормативного поля огляду П
1 - межа прозорої частини лівого бокового вікна; 2 - ліва бокова стійка переднього вікна; 3 - контур очищення переднього вікна; 4 - межа нормативної зони А; 5 - межа нормативної зони В; 6 - межа прозорої частини переднього вікна; 7 - права бокова стійка переднього вікна; 8 - межа прозорої частини правого бокового вікна; 9 - сліди від площин, що являються межами нормативного поля огляду П. При недотриманні вимог експлуатації автомобіля, у тому числі й вимог світлопропускання скла, установлених за ГОСТ 5727-88, водій повинен нести відповідальність.
Відповідно до
КпАП України, частина 1 статті 121:
«Керування водіями транспортними засобами, що мають несправності гальмової системи, рульового управління, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (темної пори доби) чи інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація їх забороняється, або переобладнаними з порушенням відповідних правил, норм і стандартів, або такими, що своєчасно не пройшли державного технічного огляду, - тягне за собою накладення
штрафу від двадцяти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.»
Таким чином,
штраф за невідповідне тонування автомобіля - це єдине правомірне покарання, а тому ані затримувати автомобіль-порушник, ані знімати номерні знаки інспектор ДАІ права не має.
Як інспектор ДАІ перевірять відповідність тонування авто вимогам ГОСТу? "Просто так" зупинити авто й перевірити ступінь його тонування співробітник ДАІ не має права. Перевіряти ступінь світлопропускання стекол автомобіля можна тільки при постановці автомобіля на облік, при проходженні техогляду, а також на стаціонарному пості ДАІ співробітником технагляду. Співробітник ДАІ також має право вимагати від водія проїхати до найближчого стаціонарного поста ДАІ, оснащеного мобільною лабораторією, або ж до спеціального пункту інструментального контролю для виміру ступеня світлопропускання стекол автомобіля.
Для перевірки ступеня пропущення видимого світла (світлопропускання)використовуються спеціальні вимірювальні прилади. Ступінь світлопропускання скла визначається відповідно до
ГОСТ 27902-88 при наступних умовах:
- температура повітря - 20±5°С;
- тиск - 80-106 кПа;
- відносна вологість повітря - 60±20%.
Портативний прилад «Блик» є на сьогоднішній день найпоширенішим серед інспекторів Державтоінспекції
тауметром (приладом для перевірки світлопропускної здатності скла). «Блик» підключається до електричного прикурювача й, відповідно до інструкції, дає точні показання при напрузі в 12±6В. Прилад «Блик» показує яку кількість світлового потоку скло пропустило, а не навпаки. Умови експлуатації забороняють використовувати «Блик» у дощову або морозну погоду, але час доби на роботу приладу не впливає.
Водій має право вимагати в інспектора ДАІ всі необхідні супровідні документи на вимірювальний прилад. Згідно ст. 9
Закону України «Про метрологію й метрологічну діяльність», засоби вимірювальної техніки можуть використовуватися, якщо вони відповідають вимогам по точності, установленим для цих засобів, у певних умовах їхньої експлуатації. Далі в цій же статті зазначено, що засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний контроль дозволяється застосовувати, випускати з виробництва й ремонту й т.п. тільки за умови, що вони пройшли перевірку або державну метрологічну атестацію.
«Блик» сертифікований Науково-технічною комісією з метрології й вимірювальної техніки. Кожний прилад повинен раз у рік проходити державну перевірку в місцевому органі сертифікації. Після перевірки на вимірник видається посвідчення, а сам прилад опечатується особистою пломбою перевіряючої особи. Крім того, відбиток цієї пломби ставиться також на посвідчення про перевірку. При несенні служби інспектор ДПС не зобов'язаний мати при собі посвідчення про держперевірку. Таке посвідчення, як правило, зберігається у відділенні. Але в цьому випадку метрологічна служба ДАІ зобов'язана оснастити прилад спеціальною етикеткою, у якій вказується строк наступної перевірки. У відділі ДАІ повинен бути паспорт приладу з оцінками про проходження перевірок. Якщо пломб немає, вони ушкоджені або прострочена дата чергової перевірки - водій може сміливо опротестовувати результати вимірів приладу.
Якщо водій сумнівається в об'єктивності вимірів,
він має право в 10-денний строк написати заяву (скаргу) у відповідне відділення ДАІ. Начальник цього відділення зобов'язаний призначити повторний вимір іншим приладом, попередньо погодивши з водієм час і місце перевірки.
При підготовці статті були використані наступні матеріали:
- Закон України "O дорожньому русі"
- Правила дорожнього руху України
- Кодекс України про адміністративні правопорушення
- ГОСТ 27902-88
- ГОСТ 5727-88
- Закон України «Про метрологію й метрологічну діяльність»